Zoek:
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links
  Home > Webwinkel design > Werkspot verkoopt diensten ipv producten

Werkspot verkoopt diensten ipv producten

Als we het hebben over ecommerce sites, denken we snel aan het ' klassieke'  webwinkel-model als Bol, Coolblue, Wehkamp.
Deze handelen in goederen, de website presenteert het product, deze wordt gekocht en vervolgens stuurt de webwinkel het product toe. Vraag en aanbod komen hier samen...

Maar er zijn ook andere manieren om geld te verdienen met een ecommerce site. Een goed voorbeeld is Werkspot.nl

Het leuke van het concept is, qua content hoeft de beheerder weinig zelf in te voeren.. Deze wordt door de gebruikers zelf aangemaakt...  Vraag en aanbod komen hier ook samen en Werkspot faciliteert simpelweg een overzichtelijk systeem.

Over het concept is goed over nagedacht. Een particulier heeft een klus, bijvoorbeeld het zetten van een dakkappel.
Klusbedrijven kunnen, op basis van de werkomschrijving, een offerte publiceren.  De particulier heeft nu de keuze uit verschillende bedrijven & prijzen en kan zo het werk beslissen uit te besteden.

Goed over nagedacht 1

Alle opdrachten en biedingen zijn openbaar. Een nieuwkomer heeft legio voorbeelden van soortgelijke klussen en zal snel erachter komen hoe Werkspot werkt en bereid zijn om zijn klus ook te publiceren.

De grootste angst en fout van de webwinkel eigenaars in deze categorie websites: Ja maar ik geef nu kostbare informatie weg !  Laat ze maar eerst moeite doen door in te schrijven. Wat als de particulier een bedrijfsnaam ziet en daar op googled en buiten mij om rechtstreeks contact opneemt, of andersom... Die dingen hou je toch niet tegen, er tegen vechten is nutteloos... Pas wanneer je site open en transparant is, zullen mensen pas actief worden en moeite doen.

Goed over nagedacht 2
Natuurlijk, ergens moet de investering terug verdient worden. En wie betaalt dat? Ook hier hebben ze voor de beste oplossing gekozen. De aanbieder van een klus mag gratis een advertentie plaatsen. Dus heel laagdrempelig creëert Werkspot hun product aanbod.  De klusbedrijven, die willen reageren op een advertentie, die zorgen voor de basis omzet. Werkspot bied een kans om geld te kunnen verdienen, dus is het ook niet zo gek om daar een bijdrage voor te vragen.

Nu kan je in zo'n situatie voor meerdere betaalvormen kiezen... Bijvoorbeeld per bieding, per aantal biedingen, per succesvolle opdracht, of zoals Werkspot het goed doet: giet het in een abonnementsvorm.

Deze abonnementen hebben ze heel slim in elkaar gezet, variërend van € 29.95 tot € 69.95 per maand. De limitataties van deze abonnementen richten zich voornamelijk op geografisch werkgebied en de vakgebieden waar je op kunt reageren.
Een lokaal opererend eenmans klusbedrijf zal kiezen voor een basisabonnement en een landelijk werkend aannemersbureau zal zich beter voelen bij het duurdere expert abonnement.  Waar  € 69,95 voor een eenmanszaak een hoge drempel kan zijn, kan het voor een aannemersbedrijf peanuts zijn ,om werk binnen te slepen....

Bijkomend voordeel, als klusbedrijf heb je toch al vooraf betaald voor je deelname, dus zullen zij ook heel actief hun offertes uitbrengen, wat weer bijdraagt aan het succes van een dergelijke website.

Goed over nagedacht 3
Ook is er, naast de basisfunctionaliteit, de aandacht gevestigd op de usability...  de  puntjes op de i.
De bediening is kinderlijk eenvoudig. Het heeft geen zin, voor het verven van mijn woonkamer te Ede, dat er een klusjesman uit Groningen komt. Dus geografisch is er rekening gehouden dat vraag en aanbod bij elkaar moet liggen... En voortvloeiende cijfers als 'gemiddelde prijs' zijn erg prettig om een eerste indruk te krijgen, wat een u als aanbieder van een soortgelijke klus kunt verwachten... Daarnaast zal er ook ongetwijfeld  goed over nagedacht zijn hoelang een voldane advertentie te zien zal is...

Goed over nagedacht 4
Een dergelijk concept heeft alleen succes als de vraag en aanbod bij elkaar komen... Gaat u zich aanmelden bij een datingsite, als zij maar 50 leden hebben? Liever betaalt u dan voor een datingsite met 50.000 leden, waarmee u meer keuze heeft en de kans groter is dat u slaagt. Zo ook voor een Werkspot.nl. Wil het concept succesvol worden en in een stroomversnelling komen, heeft het een goede kickstart nodig. En ook hier was rekening mee gehouden, met een fullmedia campagne, online, tv radio etc.

Neem een dergelijke media-actie mee in een begroting, vaak zie je dat de focus teveel op de ontwikkeling ligt van een dergelijke web applicatie, terwijl actieve gebruikers uiteindelijk doorslaggevend zijn...

Deze website heeft alle ingrediënten in zich om succesvol te worden.
Zo simpel als het idee is en de site zich laat bedienen, zo goed is het uitgevoerd. Het lijkt allemaal zo logisch.. En daar zit nou net de kracht van een goed design...











Artikelen
Werkspot verkoopt diensten ipv producten
Prijsvrij: Leuk concept, slecht interface design
De kracht van een goed Webwinkel design

Categorieen
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links

Links
Over ons
Eblocks Ecommerce
Art Digital