Zoek:
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links
  Home > Webwinkels > Wat is uw doel van uw webwinkel?

Wat is uw doel van uw webwinkel?

Vraag 100 webwinkel eigenaren " wat is het doel van uw onderneming", dan zullen 95 ondernemers iets zeggen in de trend van : Winst maken, een salaris eruit halen, de BMW af te betalen, of we zien wel hoe het gaat lopen...

Deze ondernemers werken heel basic: ik koop producten in, ik probeer ze vervolgens te slijten, onderaan de streep hoop ik er wat aan te kunnen verdienen.  Een onderneming die geen winst maakt gaat failliet. Klopt.. Maar of u ooit echt succesvol zult worden met deze filosofie betwijfel ik...

Begrijp mij goed, winst is een belangrijk onderdeel van een bedrijf, maar mag nooit uw focus zijn. Winst moet een onderdeel zijn om uw doelstelling te halen.

Kijk naar alle (overgebleven) grote namen in het huidige internet tijdperk...
Jeff Bezos, oprichter van machtige Amazon, vond dat boeken veel te duur waren en bijna uit frustratie en protest begon hij vanuit zijn garage zijn internetwinkel. Jarenlang verkocht hij bijna tegen inkoopsprijs de boeken online. Gelukkig voor hem stonden de investeerders in de rij om zijn droom werkelijkheid te maken...(in de trend van: we verliezen elk maand een miljoen, maar we hebben nog 200 miljoen achter de hand)

Maar ook een Ebay, ooit in een avondje in elkaar geknutseld, begon met een aantal collecters-items en zolderspullen te verkopen. Niemand geloofde in het concept, die rommel verkoop je toch nooit, laat staan op het internet... Anno 2010 zijn er weinig mensen die Ebay niet kennen...

Maar denk ook aan grote namen als Apple, Altavista, Napster, Google, Flickr, Eblocks (ehm nou ja die laatste moet nog succesvol worden...)

Al deze namen zijn niet begonnen met als doel " ik ga rijk worden", maar handelden vanuit hun hart, of konden hun ding niet vinden. Ze hadden een duidelijke visie en wilden het internet gebruiken om hun doel te bereiken... Dat je hiermee ook nog eens je brood kon verdienen is een secundaire bijkomstigheid (en sommigen konden zich met hun visie ook nog eens een plakje rosbief veroorloven op het brood)

En waarin schuilt dan de kracht van de visie?
De kracht van het world wide web!
Mensen over de hele wereld, konden zich vinden in hun visie, deelden hun mening  en vertelden dit door aan iedereen die het wilden horen. Door het aansluiten aan een visie maak je een statement. En laat je als mens zien wie je bent...

Het hebben van een duidelijke visie of streven beinvloedt ook sterk keuzes die je onderweg in de bedrijfsvoering maakt. Ga ik linksom of rechtsom? Ga ik voor een product dat meer oplevert, of blijf ik trouw aan een milieuvriendelijk product met kleinere marge?



Artikelen
1400 nieuwe domeinnaam extenties (TLD's)
Cookie wetgeving
Webwinkel SEO checklist
Klanten uitschelden is goed voor de business
Wees niet bang voor de mening van uw klant
Webhosting kan goedkoper, maar wilt u dat ook?
Wat is uw doel van uw webwinkel?
De valkuilen bij software ontwikkeling
De zwakste schakel in beveiliging van een webwinkel
Onveilige webwinkels
Keuze van uw webwinkel
Wel of niet aansluiten bij een keurmerk?

Categorieen
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links

Links
Over ons
Eblocks Ecommerce
Art Digital