Zoek:
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links
  Home > Webwinkels in de praktijk > Vroegah... was alles anders...

Vroegah... was alles anders...

Nou weet ik niet of ik de aangewezen persoon ben die moet schrijven over spelvaute fouten van anderen, maar ik sta soms versteld van berichten die mijn webwinkeliers ontvangen…

Ik voel me ineens een stuk ouder  als ik het heb over ‘mijn generatie’, maar ik ben toch wel opgevoed om eventuele betwistingen met respect te verwoorden.:  ”Geachte mijnheer, naar mijn inzien is er een fout ontstaan en ik zou graag uw mening willen weten en hoe wij dit kunnen oplossen.” etc… 

Niet alleen het taalgebruik als “heb u dit en dit?” en “me bestelling” lijkt onder de MSN generatie veelvuldig voor te komen, maar ik sta voornamelijk te kijken van de ‘toon’ die soms in de correspondentie voorbij komt…  Stukken menselijk vlees die onnodig erbij vermeld worden, maar ook directe ultimatums zonder het antwoord af te wachten “als het niet binnen 1 dag in huis is, dan steekt u het maar in… ”

En uiteindelijk blijkt de klant niet betaald te hebben, of pas heel laat, of hij simpelweg niet aanwezig was tijdens de bezorging van de bestelling.

Het grote voordeel van internetwinkel is dat het veel vrijblijvender is dan om in een winkel rond te kijken.
Nadeel is dat de directe communicatie tussen koper en verkoper veel onpersoonlijker is geworden, en daarmee de toon een stuk harder is…

Was dit ‘vroegah’ nou heel anders, of  ligt het aan mij?



Artikelen
Hoe zit het met copyright teksten en fotos
Wet kopen op afstand
Intra Communautaire Transacties
Verlegging van BTW bij invoer
Geen BTW berekenen aan buitenlandse bedrijven
Creditcard: de kleine lettertjes
Een Duitstalige webshop valt onder Duitse strafrecht?
Vroegah... was alles anders...
BTW 0 tarief Export Buitenland

Categorieen
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links

Links
Over ons
Eblocks Ecommerce
Art Digital