Zoek:
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links
  Home > Webwinkel Marketing > Viral marketing: Simpel spelletje Camonet.eu zorgt voor grote aantallen bezoekers

Viral marketing: Simpel spelletje Camonet.eu zorgt voor grote aantallen bezoekers

Alweer een tijdje geleden stond het nieuws wekenlang in teken van de poema, die op onze Veluwse heide zou rondrennen.. In een verloren half uurtje had ik als grap een postertje gemaakt als " vermist: wie heeft snoesje gezien?" met een foto van een poema. En ik was zo slim om mijn eigen 06-nr er op te vermelden... Deze poster stuurde ik per email naar 2 mensen..

Dit grapje sloeg aan en als een olievlek werd mijn email met bewuste poster verspreid, met gevolg dat mijn telefoon 3 weken roodgloeiend  stond met meldingen dat men Snoesje had gevonden, zelfs van Natuurmonumenten zelf !

Met als klap op de vuurpijl: Mijn posterwerk zag ik op een gegeven moment terug in de ' Adformatie' , het tijdschrift voor reclame & marketing.  Het is natuurlijk een eer om in dit blad te staan als creativeling...

En toen...
Een beetje overdonderd door het onbedoelde ' succes', ging ik kijken of we deze hype verder konden doorvoeren...
 
Camonet.eu verkoopt  legerdumpmaterialen en ze voeren een indrukwekkend assortiment op het gebied van outdoor activiteiten van loopschoenen, tot verrekijkers, tot zakmessen tot paintball accesoires en leveren zowel aan particulieren als aan brandweer- beveiliging- en politiecorpsen.

En zo ook verkoopt Camonet ook professionele blaaspijpen, waarmee je met pijltjes kunt schieten.
En laat nou net in het nieuws komen, dat men de Veluwepoema met verdovingspijltjes via een blaaspijp in slaap wilde schieten!

Daarop hebben we in een paar uurtjes tijd een simpel spelletje in elkaar geflanst: "Oud Veluwe poemaschieten"
Het idee was simpel, op de achtergrond de Veluwe en daar renden wel 10-tallen poema's voorbij, die je met Camonet's blaaspijp in slaap kon schieten... Uiteraard met een commerciëel tintje dat de blaaspijp te koop is bij ...

Ook dit spelletje begon een eigen leven te krijgen, (met wat lichte aanmoediging), en op een gegeven moment was het spelletje gelinkt op allerlei blogs, zelfs tot en met Israelische blogs, werd deze per email verspreid en als bekroning haalde het spel zelfs het acht uur NOS journaal..

Met gevolg voor Camonet, dagelijks 10.000-en extra bezoekers en een grote stijging van de verkoop van de blaaspijpen...



Dit is een goed voorbeeld van viral marketing, waarbij de ontvanger jouw boodschap verspreidt...

Conclusie: Voordat u nu naar uw webdesigner rent en hem opdracht geeft een spelletje voor u te maken, er waren meerdere factoren die meespeelden voor het succes van deze mini campagne... Humor is een belangrijk aspect, maar ook de timing, het inspelen op de hype en dat de blaaspijp-nieuws perfect te koppelen was aan de Camonet producten.

Daarnaast moet u ook gewoon durven out-of-the box te denken...





Artikelen
Wat kost een vergelijkingssite? En wat levert het op?
Dagknallers
Geweldige nieuwsbriefwerving conrad.nl
Viral marketing: Simpel spelletje Camonet.eu zorgt voor grote aantallen bezoekers

Categorieen
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links

Links
Over ons
Eblocks Ecommerce
Art Digital