Zoek:
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links
  Home > Webwinkel SEO > Teksten kopiereen vs unieke tekst

Teksten kopiereen vs unieke tekst

Stel, u bevindt zich op een feestje en iemand vertelt een leuke mop. Iedereen lacht. Vervolgens staan er om de beurt 3 anderen op, en vertellen precies dezelfde mop nog een keer. Het mag logisch zijn dat de impact van de eerste verteller vele malen groter is, ten opzichte van de andere 3, die ook leuk proberen te zijn…

Zo logisch dat dit klinkt, zo logisch gaat google ook met internet-teksten om…
En toch hier gebeurt dan ook het onbegrijpelijke, dat je dit al te vaak bij webwinkels ziet gebeuren… Hiermee kunt u juist de voorsprong op uw concurrenten behalen..

Veel webwinkeliers zijn erg gefocussed om een breed aanbod te kunnen bieden. Kijk mij eens groot zijn….
Men krijgt van hun leveranciers kant-en -klare teksten aangeleverd, die ze één op één overnemen op hun webwinkel…
Deze gemakzucht heeft als resultaat dat de webwinkel snel gevuld is, met weinig moeite,  maar houdt er rekening mee, uw collega’s zullen waarschijnlijk dezelfde gemakzucht op na houden….

Het resultaat:  Dezelfde tekst vind u terug op 50 andere collega websites.. 

Google wil de gebruikers de beste zoekresultaten tonen en wanneer u 50 keer dezelfde tekst ziet in de resultaten, zou u kunnen overwegen om een andere zoekmachine te gebruiken… En hier ligt het grote belang om uw eigen teksten te maken..

Het schrijven van eigen unieke teksten is een tijdrovende klus en in het vooruitzicht dat u zometeen voor 2000 producten een eigen verhaaltje moet schrijven en bij voorkeur elke pagina/ product een eigen tekst, zal u mogelijk afschrikken. Ons advies: schrijf unieke teksten!

U kunt beter goed gevonden worden met een 50-tal producten, dan met 2000 producten omvattende showroom, die uw doelgroep niet bereikt….

Naast beter gevonden worden in zoekmachines, is het verhaal dat u schrijft ook het ‘ verkooppraatje’  voor uw bezoeker.
Uw bezoeker heeft ongetwijfeld al gekeken bij uw collega’s en ziet ook elke keer weer de standaardteksten…
Met eigen teksten toont u ook betrokken te zijn bij uw website en dit resulteert weer in een stukje vertrouwen om bij  u de aanschaf te doen…

Greg Grothaus van Google in onderstaand filmpje benadrukt wel dat u geen strafpunten krijgt als u standaard teksten gebruikt.



Artikelen
Webwinkel Seo checklist
Slechte gewoonte: Homepage
Gouden tip: Uw klant vertelt zelf waar hij op zoekt
Gouden tip: Google Alerts
De beste domeinnaam voor een webwinkel
Teksten kopiereen vs unieke tekst
De juiste zoekwoorden kiezen

Categorieen
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links

Links
Over ons
Eblocks Ecommerce
Art Digital