Zoek:
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links
  Home > Webwinkel design > Prijsvrij: Leuk concept, slecht interface design

Prijsvrij: Leuk concept, slecht interface design

Mijn aandacht werd getrokken door een TV commercial van ' Prijsvrij'
De boodschap was: Bepaal zelf wat je wilt betalen voor een vakantie en bekijk direct of je bod geaccepteerd wordt.

Het klinkt een beetje als een vakantieveiling site, maar dan zonder dat je tegen elkaar op hoeft te bieden.
" Bepaal zelf de prijs..."  Okee, als Nederlander kan ik wel een prijs verzinnen die ik wil betalen voor 14 dagen onder de zon...

Dus pak ik mijn iphone en surf ik naar de website toe ...  (erg handig die iphone, ligt altijd in de buurt)
Ik selecteer een willekeurige vakantie naar Griekenland, zoveel dagen  en verzin een prijs van € 100,-
Als ik de prijs mag bepalen, dan ga ik niet meer betalen dan nodig is natuurlijk...



Mijn eerste domper:Op mijn iphone (werkt met safari) kon ik het invoerveld simpelweg niet bereiken.
Reden: Zij hadden een DIV ' informatie ballon'  net onder het invoerveld geplaatst.... Op de normale computer geen probleem, maar op de iphone positioneerde de ' informatie ballon' zich precies over het bied-veld heen en hiermee is de hele applicatie voor de iphone (en mogelijke andere mobiele telefoons) nutteloos.

Nu hoef je niet direct een iphone geoptimaliseerde app te verwachten, maar dat niemand dit eventjes getest heeft is onbegrijpelijk...

De tweede domper: De laptop gepakt, ik was alsnog benieuwd wat deze site mij kon bieden... ik ben namelijk aan vakantie toe....

Prijsvrij: Leuk concept, slecht interface designIk typ in:  € 100,- ..... ik wacht... er gebeurd niets.
Okee misschien een beetje laag, dan maar € 150,- ..... en weer gebeurt er niets...
Okee 175,- dan.... weer lijkt de website dood te blijven...

Wat blijkt... de melding of je bod geaccepteerd zal worden verschijnt buiten het beeld!
Pas als je onderaan de website scrolled zie je de melding pas. De enige leidraad die je direct ziet, is dat het bedrag in rode letters staat, maar ook weer niet echt opvallend...


De derde domper: In de informatie ballon staat de adviesprijs die geadviseerd wordt.: 197 euro
Nou laat ik dan maar eens € 197 typen.. En yahoo, wonderbaarlijk wordt mijn prijs waarschijnlijk geaccepteerd... 

Ehm... maar.... in hoeverre bepaal ik dan de prijs? En wat nu?  Na wat zoekwerk begrijp ik dat je dus nog niet klaar bent, maar moet klikken op de button ' naar overzicht vakantie'  om je bod daadwerkelijk uit te brengen...   Waarom heet deze button niet simpelweg ' breng nu je ingevulde bod uit' en waarom staat deze submitbutton niet in de buurt van het veld waar je je bod hebt ingevuld?

Ik was zelf in de veronderstelling, met ' naar overzicht vakantie;  dat ik dan terug zou gaan naar een pagina overzicht, met allerlei hotels & vakanties aanbiedingen .... Ik stop er maar mee... mijn nieuwsgierigheid is weg...

Conclusie:  het concept is prima, goed genoeg om mij van de bank af te halen en de laptop aan te zwengelen.
Het basis design en functionaliteit is ook prima, maar op alle fronten gaat het fout bij het interface design, op de pagina waar juist de conversie moet plaats vinden! Jammer... hier is niet goed over nagedacht...

Daarnaast zocht ik in google op'  vakantie bieden' , ' vakantie prijs'  en dergelijke (hoe heette die website van de reclame ook al weer, het was iets met vakanties en prijs)

Dat je niet direct een #1 positie hebt met deze zoekwoorden met een nieuwe website, dat mag logisch zijn. Maar waarom veel geld spenderen aan een tv en radio campagne, en adwords links laten liggen?

 www.prijsvrij.nl



Artikelen
Werkspot verkoopt diensten ipv producten
Prijsvrij: Leuk concept, slecht interface design
De kracht van een goed Webwinkel design

Categorieen
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links

Links
Over ons
Eblocks Ecommerce
Art Digital