Zoek:
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links
  Home > Webwinkels > Klanten uitschelden is goed voor de business

Klanten uitschelden is goed voor de business

Het maakt niet uit wat ze zeggen, als ze maar over je praten...
Dit dacht een Amerikaanse webwinkelier mr. Russo van brillendiscount DecorMyEyes ook, en met een dubieus succes.

Mensen zijn eerder geneigd een negatieve ervaring te publiceren, om anderen te waarschuwen, dan een positieve ervaring te delen.
Dit uitgangspunt bracht een winkelier in de praktijk als een zeer sterke methode voor linkbuilding, een belangrijk onderdeel om hoger te scoren in de zoekmachineresultaten.f

linkbuilding in het kort: Google's filosofie is (of was): des te meer mensen linken naar een website, des te betrouwbaarder deze is, dus des te hoger deze in de resultaten komt...

Uitschelden en bedreigen

Door de klanten slecht te behandelen, onbestelde producten te leveren, extra laten betalen, en op het moment dat ze daar nog een klacht over 'durfden' in te dienen, belde de webwinkelier de klant persoonlijk op, en schold ze van top tot teen uit, aangevuld met de nodige bedreigingen. Dit zorgde voor een reeks van negatieve publicaties op het internet door de gedupeerde klanten, en vermelden van het gehele verhaal, inclusief de complete url's naar de website!

En met iedere negatieve uitlating, met de verwijzingen naar de DecorMyEyes website, steeg de pagerank (hogere vermelding) weer van de site, en kreeg daardoor... nog meer omzet (!)

Google kwam erachter na publicatie van een interview... Het uitschelden van klanten en het creeeren van negatieve advertenties, was een bewust onderdeel van de verkoop-marktering, en met financieel succes!

Met deze gebeurtenissen aan het licht gekomen, moest Google zelfs zijn algoritme aanpassen, om herhaling te voorkomen.. De bewuste website heeft op dit moment een lifetime ban gekregen in google, en zal binnen google nooit meer scoren met zoektermen.

Het grote voordeel nu dan wel... positieve reacties zullen meer invloed hebben op de negatieve, dus hoogscorende sites in google zijn nu nog betrouwbaarder....

Al zal ik niet graag in de schoenen willen staan van deze webwinkel eigenaar, en ik vermoed dat zijn website ook weinig toekomst heeft, is het hem wel gelukt om het systeem te omzeilen en halve seo wereld over hem te laten praten... (en mogelijk weer te linken naar zijn website : )

Dussss.... als u ooit nog een zonnebril nodig heeft...:





Artikelen
1400 nieuwe domeinnaam extenties (TLD's)
Cookie wetgeving
Webwinkel SEO checklist
Klanten uitschelden is goed voor de business
Wees niet bang voor de mening van uw klant
Webhosting kan goedkoper, maar wilt u dat ook?
Wat is uw doel van uw webwinkel?
De valkuilen bij software ontwikkeling
De zwakste schakel in beveiliging van een webwinkel
Onveilige webwinkels
Keuze van uw webwinkel
Wel of niet aansluiten bij een keurmerk?

Categorieen
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links

Links
Over ons
Eblocks Ecommerce
Art Digital