Zoek:
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links
  Home > Webwinkel SEO > De juiste zoekwoorden kiezen

De juiste zoekwoorden kiezen

Ik kreeg van een webwinkel ondernemer een email, met daarin de vraag: " ik word niet gevonden in google" .
De man had een online dierenspeciaal zaak en scoorde inderdaad niet bepaald hoog in de zoeklijsten...

Ik besloot om even te kijken naar zijn website voor een korte evaluatie en kwam al snel een heel belangrijk fout tegen.
Zo verkocht hij voer voor honden, onder de noemer ' hondenvoeding'. Niet alleen de categorie heette hondenvoeding, maar ook alle producten benoemde hij als ' hondenvoeding - zak 2 kilo"

Hondenvoeding is een hele nette omschrijving voor het product en misstaat zeker niet in een webwinkel.
Maar om zijn webwinkel binnen de zoekresultaten te krijgen, moet een bezoeker in google dan ook op ' hondenvoeding'  zoeken.

Wat ik vermoedde, de gemiddelde Nederlander zal op hondenvoer zoeken.
En met deze fout laat deze online dierenspeciaalzaak heel veel potentiële klanten in het donker...

Ook hierbij blijkt dat een gedegen woordonderzoek van groot belang is....
Mogelijk denkt u aan hondenvoeding, maar uw klant aan hondenvoer. Of wellicht aan hondevoer...

Ga voor de beste keuze van deze zoekwoorden brainstormen met uw collega's, of nog beter: vraag het uw klanten!
Het zou maar zo kunnen zijn dat uw klanten heel andere opvattingen hebben dan u...

Een zeer handige (gratis) tool komt van google: https://adwords.google.nl

In dit voorbeeld, ziet u de lokale maandelijkse zoekvolumes: (aantal keren dat men op dit woord via google gezocht heeft)



hondenvoeding: 1600
hondenvoer: 8100


De Google adwords tool is een zeer handig  gereedschap, in het defineren van de juiste woorden of woordcombinaties.
Echter staar u niet blind op de zoekvolumes. Naar alle waarschijnlijkheid zullen populaire zoekwoorden ook veel concurrentie hebbe en kan het slimmer zijn om gedetailleerder te optimaliseren, als ' biologisch hondenvoer' of ' prins hondenvoer' .

Op deze termen zullen minder mensen op zoeken, echter, degene die u dan wel gevonden hebben, is de kans groter dat zij ook voor conversie zorgen... (bijv een aanvraag of aankoop doen)

Binnenkort zal ik hier dieper over in gaan...

 



Artikelen
Webwinkel Seo checklist
Slechte gewoonte: Homepage
Gouden tip: Uw klant vertelt zelf waar hij op zoekt
Gouden tip: Google Alerts
De beste domeinnaam voor een webwinkel
Teksten kopiereen vs unieke tekst
De juiste zoekwoorden kiezen

Categorieen
Webwinkels Webwinkel Marketing Webwinkel design Webwinkels in de praktijk Webwinkel SEO Handige links

Links
Over ons
Eblocks Ecommerce
Art Digital